Byjou

– Jolanda

Byjou.nl

Voor een mooi ondernemersverhaal moet je bij Jolanda van de webshop Byjou zijn. Want wat begon met het verkopen van sieraden om geld in te zamelen voor een goed doel is uitgegroeid tot een succesvolle webshop in sokken, tassen en accessoires. Hoe heeft Jolanda dit voor elkaar gekregen? En welke rol heeft BridgeFund in dit verhaal gespeeld?

Je zou het niet zeggen maar 4 jaar geleden had Jolanda nog nooit van Happy Socks gehoord. Ze runde al 25 jaar met veel plezier haar eigen nagelstudio toen een vriendin haar tipte over deze vrolijk geprinte sokken. De webshop voor het goede doel had inmiddels een grote groep klanten opgebouwd en het zou zonde zijn om daar niets mee te doen. Na een paar telefoontjes kreeg Jolanda de eerste collectie Happy Socks binnen. ‘Genoeg sokken tot aan het bejaardenhuis’ grapt Jolanda. Het bleek een gouden zet want binnen een week was de voorraad uitverkocht.

Het eerste half jaar wist Byjou al €20.000 aan omzet te generen met de verkoop van sokken. En dat terwijl Jolanda ook nog fulltime aan het werk was in haar nagelstudio. Rondom de feestdagen kwamen er honderden bestellingen per dag binnen. ‘Mijn man en ik hebben nachten lang doorgewerkt.’

Om verder te kunnen groeien met Byjou zette Jolanda een punt achter haar nagelstudio. Omdat er in de zomermaanden minder sokken worden verkocht besloot ze haar webshop uit te breiden met tassen en accessoires. Het liefst werkt ze met Nederlandse labels samen. ‘Ik wil 200% achter mijn producten staan.’

Al snel komen we erachter dat de persoonlijke aanpak van Jolanda een grote bijdrage heeft geleverd aan het succes van Byjou. Naast de hulp van haar man doet ze tot op heden alles nog steeds alleen. Van de inkoop tot het versturen van bestellingen en contact met de klanten. ‘Om niet te stagneren zullen we volgend jaar het team wel moeten uitbreiden.’

Jolanda financierde haar webshop lange tijd zelf maar na een aantal grote aanvragen bleek dat niet meer haalbaar. Ze zag een advertentie van BridgeFund voorbijkomen en dat voelde al snel goed. ‘De communicatie met BridgeFund is glashelder. Ze beloven je geen koeien met gouden horens.’ Inmiddels heeft ze de hulp van BridgeFund al meerdere keren ingeschakeld om te kunnen groeien. Want groeien met haar webshop wil Jolanda de komende jaren zeker. En met haar enorme enthousiasme, ondernemerskwaliteiten en een beetje hulp van BridgeFund moet dat absoluut gaan lukken.

BUSINESS FACTS

Opgericht

2014

Locatie

Papendrecht

Aantal werknemers

1

Groei

35%

Ben jij, net als Jolanda, klaar om jouw onderneming te laten groeien? Bekijk dan wat BridgeFund voor jou kan betekenen.

of lees eerst nog onze klantreviews.