Ga naar content
BlogMarjolijn
In dit artikel
Ook werken bij BridgeFund?
  • Een plek waar jij je thuis voelt en jezelf kan zijn
  • Volg trainingen en opleidingen
  • Successen vieren we samen
  • Funky kantoor in Amsterdam
  • Bij ons geen hokjes of systeemplafonds
Check alle vacatures

Aan ambitie geen gebrek

Van de filmindustrie tot musicals en magazines… Marjolijn was achter de schermen een bezige bij in de mediawereld. Bij Sanoma (nu DPG) ging Marjolijn aan de slag met het (crossmediaal) in de markt zetten van meiden magazines. Na dit een aantal jaar gedaan te hebben, verruilde ze de meiden magazines voor Donald Duck. “Ondanks dat het een grote organisatie was, heerste er bij Donald Duck de sfeer van een scale-up. Ik kon echt ondernemen, het was een speelveld.”

Van die scale-up wereld wilde Marjolijn meer proeven. “Ik vind ondernemen leuk, wil graag invloed hebben op de hele business en meegroeien met een bedrijf.” En zo kwam ze bij ParkBee terecht als Marketing Manager. Na een kleine twee jaar gooide corona (ja, daar is ie weer) roet in het eten. “Mensen werden minder mobiel en zochten te weinig naar parkeerplekken. De groei waar ParkBee in zat stagneerde, in tegenstelling tot mijn ambitie.” Tijd voor een nieuwe job dus! Zo eentje bij een bedrijf waar ze waarde kan toevoegen, waar ruimte is om te investeren in marketing, merk en klant en waar je met teams de mogelijkheid hebt om te groeien.

“Werken in de finance wereld? Niks voor mij! Tot ik bij BridgeFund binnenstapte…”

En zo kwam BridgeFund op haar pad. “In eerste instantie was ik helemaal niet zo enthousiast. Finance? Daar heb ik helemaal niks mee!” Gelukkig nam haar nieuwsgierigheid de overhand en kwam ze toch even kijken. “Ik kwam binnen in een bedrijf waar het leeft, waar mensen met een glimlach op hun gezicht aan een bedrijf aan het bouwen zijn, waar enthousiasme in de lucht hangt, durf zit en ruimte is voor een ieder.”

Daarnaast was Marjolijn ook gecharmeerd van de manier waarop ze bij BridgeFund waarde kan toevoegen. Aan de business zelf, maar ook zeker aan het grotere plaatje. “BridgeFund staat voor het faciliteren van ondernemers door ze de mogelijkheid te bieden om wél te kunnen investeren in de groei van hun bedrijf. Het gaat niet alleen over leningen verstrekken, wij hebben het echt over het verder brengen en blij maken van ondernemers.” Al met al zag Marjolijn een scala aan potentie bij BridgeFund. Niet alleen in de hele organisatie, maar ook binnen het marketingteam. “Dat gaf voor mij de doorslag om als Head of Marketing dit team onder mijn hoede te nemen en naar het volgende level te brengen.”

“We zijn net allemaal stripfiguren”

Of Marjolijn nog steeds zo enthousiast was toen ze in de praktijk te maken kreeg met de soms wat ongecontroleerde, maar altijd gezellige chaos van team marketing? Ja, zeker! “We hebben zo’n divers team van uiteenlopende persoonlijkheden en kwaliteiten, we zouden allemaal stripfiguren kunnen zijn. Iedereen heeft z’n eigen skills, wil elkaar helpen, gunt elkaar de ruimte en luistert naar elkaar. Bovendien hebben we enorm veel plezier onderling en liggen er tal van kansen en ontwikkelingsmogelijkheden. Continue leren is echt een onderwerp en dat geldt natuurlijk ook voor mijzelf. Belangrijk is wel dat je flexibel bent en mee kan bewegen met de continue veranderingen. BridgeFund zit in een enorme opwaartse spiraal, daaraan kunnen meebouwen is natuurlijk supertof.”

Never settle!

Kritisch als ze is, kan het volgens Marjolijn altijd beter. “Ik sta zelf heel erg voor transparantie. Ik denk dat we daar bij BridgeFund nog veel meer mee kunnen doen. Het is voor ons belangrijk dat het voor onze doelgroep duidelijk is waar we voor staan en wat we bieden, zonder het complex te maken. De FinTech wereld is voor de meeste mensen vaak toch nog een beetje onbekend terrein. Dat versimpelen en transparanter maken vind ik een hele mooie uitdaging!”

“We hebben de ruimte veel te proberen, testen en daarvan te leren. Het is één grote marketing speeltuin!”

Hoe Marjolijn team marketing en tegelijkertijd BridgeFund naar het volgende level hoopt te tillen? “We zijn nu beter in staat om data in de marketingstrategie in te zetten. Zo kunnen we veel meer ontdekken en onderzoeken over wie onze klant is, om op die manier naar een persoonlijkere aanpak te gaan. En dat allemaal in een leuke en creatieve omgeving, het is één grote marketing speeltuin! We durven nieuwe dingen te proberen en snelheid te maken, ook al kunnen we niet alles perfect doen.” Want zoals ze het zelf zo mooi zegt: 100% sure = 100% late.

Uiteindelijk hebben we mooie doelen, waarbij de klant voor Marjolijn voorop staat. “Als we het voor elkaar krijgen om de klant goed te bereiken, te helpen en zó blij te maken dat ze weer terugkomen, voor een financiering of zelfs als belegger, dan hebben we hele mooie doelen bereikt.”

Grenzen verleggen

Maar met die mooie doelen houdt het nog niet op! De potentie én ambitie is er om naar andere landen te gaan. Marjolijn glundert bij de gedachte alleen al. “Ik vind het tof om verder vooruit te denken. Als het ons lukt om naar andere landen te gaan, dan is dat voor mij ook heel interessant: hoe maak je dat schaalbaar? Wat betekent dat voor de rollen in ons team? Uiteindelijk doe je het met elkaar en moeten we samen kijken hoe we verdere groei kunnen realiseren. Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit!”

lotte

Join de finance revolution

Lijkt het jou wat om de status quo uit te dagen? Kom werken bij BridgeFund! Een open sollicitatie is ook altijd van harte welkom.

Meet the team Bekijk alles